2/05/2015

Rezeki Yang Tidak Di Sangka-Sangka

Allah (SWT) berfirman di dalam Surah At Talaaq (65) ayat 2 & 3:



Maksudnya: "dan sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhan Nya dan meninggalkan larangan Nya), nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya),

Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya. Dan (Ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukuplah baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang dikehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu."

Fahamilah maksud ayat ini.  Jangan hanya menggantungkannya dalam bentuk bingkai gambar di rumah atau di kedai-kedai mengharapkan rezeki yang melimpah ruah ataupun menyelesaikan masaalah kita.  Bantuan Allah itu akan datang dengan syarat hendaklah kita bertaqwa kepada Nya.

Sekadar peringatan.

Alhamdulillah, semalam 4 Februari, Allah mendatangkan rezeki kepada guru-guru MKLC.  Dengan cokelat keknya, laksa Johornya dan asamnya yang di hantar ke MKLC oleh 3 ibubapa pelajar.  Terima kasih kami ucapkan di atas kemurahan hati puan-puan semua.  Kami doakan semoga Allah Limpahkan Rahmat Nya keatas keluarga puan-puan. Aamiin.


No comments:

Post a Comment